Podróże dalekie... czy bliskie?

Ostatnio mówiłem o podróżach dalekich, a teraz coś dla kontrastu, o 'podróżach' bliskich, ich roli w naszym życiu, w nabraniu dystansu do codziennej rutyny, w wychowywaniu młodszego pokolenia... Dziś także trochę faktów z mojego życia.



Myślę, że to nagranie Wam się spodoba.

MP3 do pobrania: http://oszczedzanie.info.pl/?wpdmact=process&did=MTguaG90bGluaw==

P.S. Otrzymuję sporo informacji na temat publikacji samych nagrań (na moich blogach i tutaj), jedni wolą stream, z kolei kiedy opublikowałem stream z jakimiś tematami dot. przedsiębiorczości odezwały się glosy - "Remigiusz - a gdzie jest mp3 do pobrania?" Na razie jestem otwarty na Wasze sugestie, jeśli chodzi o nagrania wszystko powoli dopracowuję, skoro jednak MP3 jest mało inwazyjną formą publikacji (żadnych wyskakujących okienek, reklam) myślę, że to tego bloga pasuje.

Remigiusz, autor bloga "Oszczędzanie"

8 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się twoja wypowiedź, Remigiusz. Dodałabym do niej jeszcze jedną rzecz, która moim zdaniem jest bardzo ważna podczas wspólnych wyjazdów - atmosfera i nastrój panujące pomiędzy członkami rodziny. Żadne pieniądze nie zapewnię nam fajnego rodzinnego urlopu, jeśli pomiędzy członkami rodziny będzie napięta atmosfera, drażliwość, konflikty czy dystans graniczący z obojętnością. Natomiast nie potrzeba ani dużych środków, ani specjalnych warunków, ażeby spędzić pełne błogiej bliskości, luzu, spontanicznej zabawy, ważnych rozmów i po prostu bycia razem chwile.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to chyba autentycznie jeden z najlepszych i najtrafniejszych komentarzy pod moimi audycjami/wpisami jakie ostatnio czytałem.

      Usuń
    2. Linuksiarz amator11 sierpnia 2014 18:39

      Z własnego doświadczenia wiem, że ciąganie dzieci i nastolatków po górach jest bardzo dobrą inwestycją. Na początku - jak to w każdej inwestycji bywa - jest ciężko: totalny opór, żale i pretensje ze strony dzieci, zwłaszcza kiedy wiedzą już co je czeka po zaparkowaniu samochodu. ;-) Po jakimś czasie jednak (liczonym w miesiącach, nawet wielu miesiącach) nastawienie się zmienia. Początkowo jest to pogodzenie z losem i wolą rodziców, ale potem coraz częściej pojawiają się nieśmiałe głosy typu "a gdzie pojedziemy następnym razem?" albo "kiedy znowu pojedziemy w góry?". Ważne jest, żeby w początkowym okresie mieć w zanadrzu jakąś atrakcję stosowną do wieku dzieci, która wynagrodzi im trud (dla dorosłych widoki i cisza to wystarczająca nagroda, dla dzieci niekoniecznie). Może to być zwiedzanie zamku po wspinaczce albo ognisko/grill, gra w karty w schronisku, nocleg pod namiotem lub pod gołym niebem.

      Usuń
  2. widzę, że komentarzy i propozycji bliskich wycieczek coś mało ;-)

    no to ja zarzucam coś od siebie: http://oszczedzanie.info.pl/life/jednodniowa-wycieczka-gdansk-srodmiescie-dlugi-targ/

    OdpowiedzUsuń
  3. My tez podróżujemy po Dolnym Śląsku - cudze chwalicie, swego nie znacie. Kolorowe jeziorka, stawy milickie - proponuje wskoczyć na stronę zespołu parków krajobrazowych, mozna tam znaleźć fajne ścieżki tematyczne. O sudetach, slezy, parka podworskich, miastach i miasteczkach mozna by napisać cala epopeje :) warto tez skorzystać z propozycji naszych sąsiadów - w Niemczech kolo granicy mamy Goerlitz, kurort Oybin z przepięknymi piaskowcami, czeski Liberec, Spindlerovy Mlyn. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio zacząłem się zastanawiać nad wycieczką do jaskini niedźwiedziej

      Usuń
    2. Linuksiarz amator11 sierpnia 2014 18:50

      Warto!!!, ale bez rezerwacji nie ma szans się dostać. Ze względu na mikroklimat jest konkretna liczba zwiedzających dziennie i nie ma zmiłuj. Oczywiście ludzie mają nawyki PRL-owskie i próbują się wkręcić ("bo ja jestem dziennikarzem z dziećmi na wakacjach", "bo ja mam niepełnosprawne dziecko", "bo ja przyjechałem aż z Ameryki" itp.), A tutaj chodzi wyłącznie o to, żeby utrzymać niską temperaturę i wilgotność, bo bez tego jaskinia (jej szata naciekowa) wyschnie i będzie wyglądała jak zwykłe skały albo szyb kopalniany...

      Jest jednak dość skuteczny sposób: trzeba przyjść przed otwarciem. Wtedy (tzn. wcześnie rano) jest najwięcej spóźnialskich, którym przepada kolejka, a bilety są sprzedawane osobom z listy kolejkowej. :-)

      Usuń
  4. chętnie wybrał bym się na taką wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń

UWAGA: Komentarze są moderowane i pojawiają się dopiero po pewnym czasie. Będzie nam miło, gdy się pod nimi podpiszesz :) Nie publikuję wypowiedzi pozornie na temat, a stanowiących formę reklamy, zwł. blogów komercyjnych...